Za većinu
ljudi putno osiguranje predstavlja kratkoročno osiguranje dostupno
specifično u pogledu troškova i vanrednih događaja povezanih sa
samim putovanjem. Za putnike koji odlaze u inostrane zemlje uvek se
preporučuje da nabave osiguranje, budući da ono najčešće pokriva
eventualne troškove lečenja, ali i mnogo drugih stvari - u
zavisnosti od programa za koji se odlučite - pa je višestruko
korisno.
Uopšteno
govoreći, korišćenje osiguranja počinje onog trenutka kada se
suočite sa problemom u periodu važenja polise, dakle sasvim
svejedno da li je to peiod pre ili za vreme samog putovanja, i to
problem vaše planove o putovanju dovodi u rizik u svakom smislu - od
opšte izvodljivosti, preko termina do cene koštanja. Ukoliko
putujete preko agencije, ovakvo osiguranje neće pokriti ono što bi
inače bilo u vašoj ličnoj režiji, dakle odlaske u restoran,
posete muzejima i drugim znamenitostima izvan programa aranžmana i
tome slično. U trenutku kada se susretnete sa problemom,
kontaktirate ili realizatora polise ili ovlašćenu osobu u
konkretnoj zemlji - a podrazumeva se da će vam kontakt podaci biti
dostavljeni pre ili u toku samog putivanja - i vaš kontakt će ili
sam intervenisati bilo na koji način, ili će vas uputiti u dalje
postupanje. Kada su u pitanju eventualni dodatni troškovi, obično
se kod umerenih troškova problem rešava tako što vi u datom
trenutku plaćate svojim gotovim novcem, a kasnije vam osiguranje
refundira taj iznos.
Međutim,
kada su u pitanju veliki izdaci, kao na primer troškovi bolničkog
lečenja, što u pojedinim zemljama može da bude neverovatno skupo,
davalac osiguranja veoma često postupa isto kao i u prethodnom
slučaju, iako iznos i nekoliko puta može na nadmaši maksimalni
iznos koji možete podići sa bankomata. Zato je važno da prilikom
biranja osiguranja povedete računa o tome da osiguravajuća
kompanija ima saradnika u zemlji u koju ste se uputili. Ako pak
nemate novca da pokrijete nepredviđene troškove koji spadaju u
domen osiguranja, kompanija će poslati sredstva i pokriti ih po
dospeću.
Pored
mogućnosti da međunarodno osiguranje
kupite u svojoj zemlji, odnosno od kompanije iz vaše zemlje, postoji
malo komplikovanija, ali kasnije nešto konfornija
varijanta - a to je kupovina polise osiguranja od kompanije iz zemlje
u koju putujete. Ako ne putujete u sopstvenoj režiji, već
organizovani, videćete da mnogi tur operatori pribegavaju upravo
ovom načinu osiguranja svojih klijenata, upravo zbog toga što je
eventualna realizacija odnosno naplata osiguranja koje izdaje
kompanija sa sedištem u zemlji u koju putujete mnogo brža i
efikasnija. Ipak, ukoliko putujete sami, morate dobro da budete
upoznati sa zemljom u koju putujete, da biste uopšte mogli da
uplatite osiguranje kod domaće kompanije. Istina je da turističke
agencije nekada preterano naplaćuju putno osiguranje, ali ukolliko
pokažete više interesovanja za pojedini aranžman, videćete da je
i tu cenu moguće korigovati u dogovoru sa operaterom.
Osiguranje
može da pokriva više ili manje eventualnih oblasti. Mnoge banke već
sa samom kreditnom karticom izdaju i osiguranje kako za karticu, tako
i za vaš račun u slučaju gubitka ili krađe kartice. Takođe, obim
osiguranja i njegova cena može da varira i od razloga putovanja, pa
se razlikuju cene za osiguranja na turističkom porodičnom putovanju
i poslovnom putovanju na koje se otisne jedna osoba. Kada su u
pitanju grupna putovanja, ako želite osiguranje sa boljim uslovima u
smislu pokrivenosti, a ukoliko aranžman podrazumeva nešto jeftinije
osiguranje, organizatori putovanja najčešće nude i podržavaju
mogućnost da se pojedini putnici odluče za skuplju varijantu i
doplate, a da putuju u grupi sa jeftinijim osiguranjem. Takođe, oni
koji češće putuju - bilo poslovno, bilo turistički - ako češće
kupuju osiguranje kod jedne iste kompanije mogu imati i određene
beneficije i u smislu same cene polise osiguranja, ali i u pogledu
ophođenja prema klijentu. Kompanije koje svoje zaposlene često
šalju na službena putovanja obično uzimaju godišnje i
polugodišnje polise za putno osiguranje.
Neke
agencije nude putno osiguranje već prilikom ugovaranja putnog
aranžmana, premda možete kupiti ili promeniti obim već kupljene
polise i dan pred početak putovanja. Međutim, kada je u pitanju
putovanje u pojedine zemlje, sa drugačije rešenim sistemima
zdravstvene zaštite na ostvarivost vaše polise može uticati i
osnovno zdravstveno stanje, odnosno zdravstveno stanje pre početka
putovanja, ali i ranija stanja, takozvano predpostojeće stanje. O
ovome se morate posavetovati sa agentom koji vam obezbeđuje polisu
osiguranja, jer ukoliko ne možete iskoristiti polisu u stanju kada
vam je to zaista potrebno, ona postaje bespredmetna. Detaljno
dogovorite sa agentom sve uslove važenja polise i eventualne dodatne
uslove na terenu, odnosno u toku samog putovanja i boravka u stranoj
zemlji. Posebno obratite pažnju na uslove pod kojima polisa pokriva
medicinske troškove, budući da veliki broj osiguravajućih društava
ne priznaje povrede izazvane bavljenje ekstremnim sportovima, ali i
ronjenjm ili čak i skijanjem, a pogledajte i šta je od papira
potrebno da imate da bi vam polisa pokrila eventualni gubitak nastao
krađom ili gubljenjem stvari na putovanju ili u toku boravka.
Putno
osiguranje postaje sve nepovoljnije ukoliko je putnik starija osoba.
Premije bivaju znatno više, a uslovi same polise značajno
pooštreni, posebno kada je u pitanju zdravstveno osiguranje. U
slučaju da odložite ili otkažete put, kao i u slučaju da
produžite put ili boravak u stranoj zemlji ili zemljama, neophodno
je da kontaktirate agenta osiguranja, i zbog eventualnog povraćaja
novca, ali i zobog eventualne doplate, da
bi polisa bila validna do kraja putovanja i da bi pokrila sve potrebe
putnika.
Iako deluje
prilično komplikovano razumeti sve uslove osiguranja, ono je ustvari
neophodno, posebno na dužim putovanjima. Savet je da ne žurite
prilikom izbora osiguranja, da uporedite više različitih ponuda,
ali i da se konsultujete sa svojom putničkom agencijom, te uporedite
iskustva onih koji su putovali u sličnom aranžmanima pre vas.
Нема коментара:
Постави коментар